Saturday, May 19, 2012

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နိုဘယ္လ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆု လက္ခံဘို ႔ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံသို႔ခရီးထြက္ေတာ့မည္


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နိုဘယ္လ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆု လက္ခံဘို ႔ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံသို႔ခရီးထြက္ေတာ့မည္
Browse › Home › ျမန္မာ႕သတင္း » ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နိုဘယ္လ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆု လက္ခံဘို ႔ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံသို႔ခရီးထြက္ေတာ့မည္
လာမဲ့ဂ်ြန္လ(၁၇)ရက္
ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံမွာက်င္းပမဲ့နိုဘယ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆုခ်ီးျမွင့္မဲ့အခမ္းအနားကိုတက္ေရာက္နိုင္ဘို႔
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာဇြန္လ၁၅ရက္မွာေနာ္ေ၀းနိုင္ငံေရာက္ရိွ
မွာျဖစ္ေၾကာင္းေနာ္ေ၀းသံတမန္သတင္းရပ္ကြက္ကတဆင့္စံုစမ္းသိရိွရပါတယ္။

အနွစ္(၂၀)ေက်ာ္အတြင္းပထမဆံုးအၾကိမ္ျပည္ပခရီးစဥ္အျဖစ္ဇြန္လ(၁၄)ရက္ေန႔ျမန္မာနိုင္ငံမွ
စတင္ထြက္ခါြလာမွာျဖစ္ျပီးေနာ္ေ၀းနိုင္ငံမွာ၄ရက္ၾကာေနထိုင္ျပီးေနာက္အိုင္ယာလန္၊အဂၤလန္ကို
ခရီးထပ္ဆက္မယ္လို႔သိရပါတယ္။

“ေအာ္စလိုကို၊ဇြန္လ၁၅ရက္ေန႔ေရာက္မယ္၊သူနဲ႔လိုက္ပါလာတဲ့ NLD
အဖဲြ႔၀င္တခ်ိဳ႔နဲ႔အတူေနာ္ေ၀းပါလီမန္ကိုလည္းေလ့လာမယ္၊ျမန္မာနိုင္ငံသားေတြနဲ႔လည္းေတြ႕မယ္၊
၁၇ရက္ေန႔နိုဘယ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆုခ်ီးျမွင့္မဲ႔အခမ္းအနားက်င္းပျပီး၊ဆုလက္ခံမဲ့ျမိဳ႔ေတာ္ခမ္းမေရွ႔မွာ
ေနာ္ေ၀းျပည္သူေတြနဲ႔ေတြ႔ဆံုတဲ့အခမ္းအနားတခုထပ္လုပ္မဲ့အစီအစဥ္လည္းရိွပါတယ္” လို႔အမည္မေဖာ္လိုတဲ့ေနာ္ေ၀းသံတမန္တေယာက္ကေျပာပါတယ္။

မၾကာေသးခင္သီတင္းပတ္ကဘဲ၊နိုင္ငံကူးလက္မွတ္လက္၀ယ္ရရိွျပီျဖစ္တ႔ဲ၊
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဇြန္လ(၁၈)ရက္ေန႕အိုင္ယာလန္ကိုခရီး
ဆက္ျပီး၊သူရဲ႔(၆၇)နွစ္ေျမာက္ေမြးေန႕ကိုအဂၤလန္နိုင္ငံမွာက်င္းပမွာျဖစ္တယ္လို႔သိရပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ဇြန္လ(၉)ရက္ေန႔ကေန(၁၅)ရက္ေန႕အထိ ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း
မစၥတာဘိုန္ဒယ္ဗစ္ ျမန္မာနိုင္ငံကိုသြားေရာက္ခဲ့ျပီးသမၼတဦးသိန္းစိန္အပါအပါအ၀င္
၀န္ၾကီးတခ်ိဳ႔နဲ႔တနာရီၾကာေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့သလိုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔လည္းေတြ႔ဆံုျပီး
ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံခရီးစဥ္ကိစၥုအျပီးသပ္ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္လို႔လည္းသိရပါတယ္။ မစၥတာဘိုန္ဒယ္ဗစ္
ရဲ႔ရန္ကုန္ခရီးစဥ္အတြင္း၊NLDအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔၊၈ေလးလံုးမ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေတြ၊
အပါအ၀င္နိုင္ငံေရးပါတီ၊တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႔နဲ႔၊လူမႈေရးေဆာင္ရြက္ေနတဲ့
အဖဲြ႔အစည္းတခ်ိဳ႔နဲ႔လည္းေတြ႔ဆံုခဲ့ေၾကာင္းသိရပါတယ္။

၁၉၉၁ခုနွစ္ရဲ႔ကမာ႕ၻျငိမ္းခ်မ္းေရးနိုဘယ္လ္ဆုရွင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႔၊ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံခရီးစဥ္၊
အေသးစိတ္ကိုေဆြးေႏြးတိုင္ပင္နိုင္ဘို႔႔အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္္မွ ဦးခြန္သာျမင့္ဟာ
ေအာ္စလိုကို၊ဇြန္လ(၁၁)ရက္ေန႔ၾကိဳတင္ေရာက္ရိွမယ္လို႔လည္းသိရပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႔(၃)ရက္ၾကာေနာ္ေ၀းနိုင္ငံခရီးစဥ္အတြင္းသူ႔ကိ၊ုတိုေဒါ့ဖ္ရပ္တို လူ႔အခြင့္အေရးဆုခ်ီးျမွင့္ခဲ့တဲ့ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံရဲ႕ဒုတိယျမိဳ႔ေတာ္ ဘာဂင္ ျမိဳ႔ကိုသြားေရာက္ျပီး္ရပ္ဖ္တိုေဖာင္ေဒးရွင္းမွပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔လည္းေတြ႕ဆံုဖို႔ရိွတ႔ဲအျပင္၊
စတာဘန္ဂါျမိဳ႕ကိုလည္းသြားေရာက္ျပီးစတာဘန္ဂါတကၠသိုလ္ကခ်ီးျမွင့္မဲ့ဂုဏ္ထူးေဆာင္
ဆုရယူဘို႔လည္းရိွတယ္လို႔သိရပါတယ္။

ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံဟာျမန္မာနိုင္ငံနဲ႔၊ထဲထဲ၀င္၀င္ဆက္ဆံေနသလိုလြန္ခဲ့တဲ့လကစီးပြားေရး
ပိတ္ဆို႔မႈေတြကိုရုတ္သိမ္းေပးျပီးေနာက္၊ျမန္မာအစိုးရေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားတသုတ္ျပီးတသုတ္ေလ့လာေရးခရီးအလည္အပတ္ေရာက္လာၾက
တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။

ယခၡဳုရက္ပိုင္းအတြင္းျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌသူရေရႊမန္းနဲ႔အဖဲြ႕၊တိုင္းရင္းသားလႊတ
္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊NLD၊ NDF ပါတီကလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တခ်ိဳ႔ေနာ္ေ၀း
ပါလီမန္ကိုလာေရာက္ေလ့လာေနသလို၊လာမဲ့ဇြန္လ(၁၈)ရက္ေန႔မွာျပည္ပစီးပြားရင္း
နွီးျမွပ္နွံမႈဥကၠဌ၊စက္မႈ၀န္ၾကီးဗိုလ္ခ်ဳပ္စိုးသိန္းနဲ႔၀န္ၾကီး(၉)ဦးပါအဖဲြ႕လည္းေနာ္ေ၀းနိုင္င
ံကိုလာေရာက္လည္ပတ္မဲ့အစီအစဥ္ရိွတယ္လို႕သိရပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႔ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံခရီးစဥ္ကိုဥေရာပေရာက္ျမန္မာမ်ားကလည္း
စိတ္၀င္စားေနျပီး၊ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံတ၀ွမ္းကျမန္မာနိုင္ငံသားတိုင္းရင္းသားေတြအပါအ၀င္၊
ဂ်ာမဏီ၊ျပင္သစ္၊ဆြီဒင္၊ဒိန္းမတ္၊နိုင္ငံေတြကျမန္မာ့နိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားလည္း
၊ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႔အလည္အပတ္ခရီးစဥ္အတြင္းေနာ္ေ၀းနိုင္ငံကိုလာေရာက္
ေတြ႕ဆံုၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကိုညိဳ (ေနာ္ေ၀း)
နိုဘယ္လ္စင္တာ

ေနာ္ေ၀းဘုရင့္နန္းေတာ္

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သြားေရာက္ေလ့လာမည့္ေနာ္ေ၀းပါလီမန္

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နိုဘယ္လ္မိန္႔ခြန္းေျပာမဲ့ေအာ္စလိုျမိဳ႕ေတာ္ခမ္းမ

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လြတ္ေျမာက္ေရးေအာ္စလိုမွာဆႏၵျပခဲ့စဥ္။
ေနာက္ဘက္မွာေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တည္းခိုမည့္Grandေဟာ္တယ္

အဖန္ငါးရာငါးကမာၻဆိုတာ...

အဖန္ငါးရာငါးကမာၻဆိုတာ...

ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအမ်ားရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြအေၾကာင္း စာေတြေရးေပးေနတာသိေတာ့ ဒကာတစ္ေယာက္က “အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာေတြမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာမွာ အဲဒီလုိပဲ သတ္ေသၿပီး ေသရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား၊ ဟုတ္တယ္ဆုိရင္ တပည့္ေတာ္ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ကုိယ့္လည္ပင္းကုိကုိယ္ ဓားနဲ႔လွီးၿပီး သတ္ေသသြားေပမယ့္ အဲဒီအခုိက္မွာ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားတယ္လုိ႔လည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္၊ ရဟႏၲာျဖစ္သြားရင္ ေနာင္ဘဝ မရွိေတာ့ဘူး မဟုတ္လားဘုရား၊ ဒါဆုိရင္ ဒီအဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာခံရတဲ့ကိစၥ တပည့္ေတာ္ ဘယ္လုိနားလည္ရမလဲ ဘုရား”...။


ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီဒကာေျပာမွပဲ ဘုန္းဘုန္းအေတြးထဲမွာ ဒီအဖန္ငါးရာငါးကမၻာ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လဲြေနတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ အလဲြကုိ တင္ျပေပးဖုိ႔ စိတ္ကူးရခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသျခင္းနဲ႔ အဖန္ငါးရာငါးကမၻာအေၾကာင္းကုိ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ အခုလုိ တင္ျပျဖစ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အဲဒီလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ ေနာင္ဘဝေတြမွာလည္း ဘဝေပါင္းငါးရာ တုိင္ေအာင္ အခုလုိပဲ သတ္ၿပီးေသရတယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ အေတာ္ကုိလဲြေနတဲ့ အယူအဆ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာမဟုတ္သလုိ က်မ္းဂန္မွာပါတဲ့ အခ်က္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပိဋကတ္ေတာ္မွာလာတဲ့ ဇာတ္ေတာ္တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒီဇာတ္ေတာ္က ဧကနိပါတ္ ၊ မတကဘတၱဇာတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ေတာ္မွာ ဒိသာပါေမာကၡ ဆရာႀကီးတစ္ဦးဟာ ေသသူကုိ ရည္စူးၿပီး ဆိတ္တစ္ေကာင္းကုိ သတ္ဖုိ႔ေရခ်ိဳးေပးခ်ိန္မွာ အဲဒီဆိတ္ဟာ တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာ ရယ္လည္းရယ္ၿပီး ငုိလည္းငုိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဆရာႀကီးက ဘာေၾကာင့္ရယ္လည္းရယ္၊ ငိုလည္းငုိတာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ ဆိတ္က “ကၽြႏ္ုပ္လည္း အတိတ္ဘတစ္ခုမွာ အခုဆရာႀကီးလုိပဲ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိ လည္ျဖတ္သတ္ခဲ့မိလုိ႔ အဲဒီအကုသိုလ္ဝဋ္ေကၽြးဟာ ဒီဘဝအထိ ဘဝေပါင္း (၄၉၉)ဘဝတုိင္တုိင္ လည္ျဖတ္အသတ္ခံခဲ့ရေၾကာင္း၊ ဒီလုိဝဋ္ေကၽြးကုိ ေနာက္တစ္ဘပဲ ခံၿပီးရင္ ကုန္ဆုံးေတာ့မွာ ျဖစ္တာကုိေတြးၿပီး ဝမ္းသာလုိ႔ ရယ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔၊ ငုိတာကေတာ့ အခုအကၽြႏု္ပ္ကုိ သတ္မယ့္ဆရာႀကီးလည္း ကၽြႏု္ပ္လုိပဲ ဘဝေပါင္းငါးရာ အသတ္ခံရေတာ့မွာပါလားလုိ႔ ေတြးၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတဲ့အတြက္ ငုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း” ေျပာၾကားလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဆရာႀကီးဟာ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ဆိတ္ကုိမသတ္ေတာ့ဘဲ လႊတ္လုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အကုသိုလ္ဝဋ္ေကၽြးရွိတဲ့ ဆိတ္ဟာတစ္ေနရာမွာ မုိးႀကိဳးထိလြင့္လာတဲ့ ေက်ာက္ခ်က္ထိၿပီး လည္ပင္းျပတ္ကာ ေသသြားခဲ့ရပါတယ္။ ဝဋ္ေကၽြးပါလာေတာ့ တစ္ဦးမသတ္လည္း တစ္ခုခုနဲ႔ ေသသြားရတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဇာတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာကုိၾကည့္ရင္ ဆိတ္ဟာအတိတ္ဘဝ လူျဖစ္စဥ္က ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိ သတ္ခ့ဲမိတဲ့ ဝဋ္ေကၽြးေၾကာင့္ ဘဝေပါင္းငါးရာတုိင္ေအာင္ အသတ္ခံၿပီး ေသခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသလုိ႔ အဖန္ငါးရာ၊ ဘဝငါးရာ ခံရတာ မဟုတ္ဘဲ သူမ်ားကုိ သတ္မိတဲ့ အကုသုိလ္ ဝဋ္ေကၽြးေၾကာင့္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ အသတ္ခံရတဲ့ ဇာတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းကုိ နားစြန္နားဖ်ား ၾကားမိရာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ ခံရတယ္ဆုိၿပီး ျမန္မာမ်ား အမွတ္လဲြေနတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အတြက္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာအထိ အဲဒီလုိ ထပ္တူသတ္ေသရမယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ လဲြေနတယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိေျပာေတာ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာ အဖန္းငါးရာ ငါးကမၻာ ခံရတာမဟုတ္ဘူးဆုိၿပီး စိတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ ကိုယ့္ကုိယ္သတ္ေသတာလည္း မလုပ္မိၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မဟုတ္တာဆုိ သိပ္ၿပီးအတုယူတတ္တာ ဆုိေတာ့ သူမ်ားသတ္ေသတာေတြၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ကိုယ္သတ္ေသမိမွာစုိးလုိ႔ ေျပာရတာပါ။ ေသခ်ာစဥ္းစားရမွာက အဲဒီလုိ စိတ္ညစ္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့ သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေသခါနီး စိတ္အစဥ္ဟာ ဘယ္လုိမွ ေကာင္းတဲ့စိတ္အေတြး မျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဒီစိတ္နဲ႔ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဆုံးစီရင္လုိက္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းတဲ့ဘုံဘဝမွာ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္လွပါဘူး။ ေသခါနီးမွာျဖစ္တဲ့ စိတ္အစဥ္ဟာ ေနာက္ဘဝမွာ အရင္အက်ိဳးေပးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသခါနီးစိတ္အစဥ္ဟာ အထူးသတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ကား သတ္ေသမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာနဲ႔ သူတပါးကုိ သတ္လိုက္တာမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အတြက္ ဘဝငါးရာ အဖန္ငါးရာ အဲဒီလုိပဲ သတ္ၿပီးေသရတယ္ဆုိတာ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ စကားျပစ္ေၾကာင္းနဲ႔၊ သူတပါးကုိ ကုိယ္ကသတ္တာဆုိရင္ေတာ့ သတ္တဲ့စိတ္ေစတနာအတုိင္း ဒီအကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးကုိ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရတတ္ၿပီး အကုသိုလ္အျပစ္ သိပ္ႀကီးရင္ ဘဝေပါင္း ငါးရာအထိေတာင္ ခံရတတ္ေၾကာင္း သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသမႈအပုိင္းမွာလည္း ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိျမင္ၿပီး ခႏၶာကုိယ္ကုိ ၿငီးေငြ႕လုိ႔ သတ္လုိက္တဲ့ အပုိင္းမွာ အျပစ္မရွိေပမယ့္ ေဒါသအေလ်ာက္ သတ္မိရင္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာ ခုနေျပာသလုိ ေသခါနီး စိတ္အစဥ္ဟာ မေကာင္းႏုိင္တဲ့အတြက္ ေသၿပီးေနာက္ အပါယ္ဘုံဘဝေတြအထိ ေရာက္ေစႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶလက္ထက္က ဝဂၢလိ အမည္ရွိတဲ့ မေထရ္တစ္ပါးဟာ ခႏၶာကုိယ္ကုိၿငီးေငြ႕ၿပီး ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိျမင္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္လည္ပင္းကုိကုိယ္ ဓားနဲ႔ျဖတ္ၿပီး သတ္ခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီမေထရ္ဟာ ဒီအခုိက္မွာ ေဝဒနာကုိ ႐ႈလုိက္တဲ့အတြက္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ ခႏၶဝဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္ (၄၉)မွာ ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္။ ဒါကုိၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိျမင္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အပုိင္းမွာ ဒီလုိသတ္ေသလုိက္တဲ့အတြက္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ ခံစရာမရွိေတာ့ဘူးဆုိတာ သတိျပဳႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ျမန္မာအမ်ား အမွတ္မွားေနၾကတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ အဲဒီလုိပဲ ေသရတယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ လဲြေနတဲ့ အယူအဆျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္တဲ့ကံမဟုတ္ဘဲ သူမ်ားကုိ သတ္ခဲ့တဲ့ ပါဏာတိပါတ ကံမ်ိဳးကသာ ကုိယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ကံ အႀကီးအေသးကုိလုိက္ၿပီး တစ္ခါတစ္ေလ ဘဝေပါင္းငါးရာအထိ ျပန္လည္ အသတ္ခံရတတ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့အပုိင္းမွာ ပါဏာတိပါတကံ မေျမာက္တဲ့အတြက္ ပါဏာတိပါတကံကုိ က်ဴးလြန္တဲ့အျပစ္အတုိင္း ျပန္ခံရတာေတြ မရွိေပမယ့္ ေလာကဓံကုိ မခံႏုိင္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ အေသမေကာင္းတဲ့အတြက္ ဘဝကူးလည္း မေကာင္းႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိနည္းနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္သတ္ေသတာလည္း လဲြေနတဲ့အလဲြတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လဲြေနၾကတဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာအဲဒီလုိပဲ သတ္ေသရတတ္တယ္ဆုိတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ အလဲြဟာလည္း နည္းနည္းေလးမဟုတ္ အမ်ားႀကီးကုိ လဲြေနတဲ့ အလဲြတစ္ခုသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိအလဲြမ်ိဳးကုိ အစဥ္အဆက္ အ႐ုိးစဲြေနေအာင္ မလဲြမိၾကဖုိ႔နဲ႔ တကယ္သတ္ခ်င္ရင္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနတဲ့ ကိေလသာေတြကုိသာ အၿပီးသတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အသိေပးတုိက္တြန္းရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ အသိဝင္ကာ ျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

ေမတၱာစြမ္းအင္ ၾကီးမားပံုအက်ိဳးကို ဘုရားရွင္က အဆင္႔ဘယ္လိုခြဲျခား ေဟာၾကားခဲ႔သလဲ



ေမတၱာစြမ္းအင္ ၾကီးမားပံုအက်ိဳးကို ဘုရားရွင္က အဆင္႔ဘယ္လိုခြဲျခား ေဟာၾကားခဲ႔သလဲ သည္ကမာၻေလာကၾကီး၌ စြမ္းအားအထက္ျမက္ဆံုးတရားကို ျပပါဆိုလွ်င္ ေမတၱာတရားကိုသာ ျပရေပလိမ္႔မည္။ သတၱဝါေဝေနယ် အေပါင္းကို မဟာေမတၱာဂရုဏာ ၾကီးမားစြာ ျဖန္႔ၾကလွ်က္ရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေမတၱာစြမ္းအင္း ၾကီးမားပံုကို အဆင္႔ ( ၁၀ ) ဆင္႔ ခြဲျခားလွ်က္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါသည္ ။ ၁။ ထမင္းရည္ေခ်ာင္းစီးေအာင္ လွဴဒါန္းခဲ႔ေသာ ဘုရားအေလာင္း ေဝလာမပဏၰားၾကီး၏ အလွဴဒါန မ်ိဳးထက္ ေသာတပန္တစ္ဦးကို လွဴဒါန္းရျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳးၾကီးမား၏ ။ ၂။ ေသာတာပန္ ( ၁၀၀ ) ကို လွဴရျခင္းထက္ သကဒါဂါမ္ တစ္ဦးကို လွဴရျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳး ၾကီးမာ၏။ ၃။ သကဒါဂါမ္ (၁၀၀ ) ကိုလွဴရျခင္းထက္ အနာဂါမ္ တစ္ဦးကို လွဴရျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳးၾကီးမာ၏ ။ ၄။ အနာဂါမ္ ( ၁၀၀ ) ကို လွဴရျခင္းထက္ ရဟႏၱာတစ္ပါးကို လွဴရျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳးၾကီးမား၏ ။ ၅။ ရဟႏၱာ (၁၀၀ ) ကို လွဴရျခင္းထက္ ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးကို လွဴရျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳးၾကီးမား၏ ။ ၆။ ပေစၥကဗုဒၶါ အဆူ ( ၁၀၀ ) ကို လွဴရျခင္းထက္ သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားတစ္ဆူကို လွဴရျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳးၾကီးမား၏ ။ ၇။ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားတစ္ဆူကို လွဴရျခင္းထက္ ဘုရားအမွဴးျပဳေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို လွဴရျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳးၾကီးမား၏။ ၈။ ဘုရားအမွဴးျပဳေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို လွဴရျခင္းထက္ စတုဒိသာ သံဃာေတာ္ကို ရည္စူး၍ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴရျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳးၾကီးမား၏ ။ ၉။ စတုဒိသာ သံဃာေတာ္ကို ရည္စား၍ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴရျခင္းထက္ သရဏဂံုသံုးပါးကို ေဆာက္တည္ျခင္း ၊ ငါးပါးသီလသိကၡာပုဒ္ကို ေစာင္႔ထိန္းျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳးၾကီးမာ၏ ။ ၁၀။ သရဏဂံု ေဆာက္တည္ျခင္း နွင္႔ ငါးပါးသီလ ေစာင္႔ထိန္းျခင္းထက္ နံ႔သာတစ္ရွဴခန္႔မွ် အခ်ိန္ပိုင္းေလာက္ ေမတၱာပြားမ်ားျခင္းက သာလြန္၍ အက်ိဳးၾကီးမား၏ ။ သို႔ ျဖစ္ေပရာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္မ်ားအေနျဖင္႔ ေမတၱာစြမ္းအင္အက်ိဳးကို သိရွိနားလည္ျပီး ေမတၱာဓါတ္ ကိန္းေအာင္းကာ ဝိပႆနာတရားမ်ားကို အားထုတ္သင္႔ေပေၾကာင္း ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ႔ေသာ အခ်က္အက္မ်ားျဖင္႔ တင္ျပရင္း နွိဳးေဆာ္လိုက္ရပါသည္ ။ 


ခ်စ္သူ

အားတင္းထားပါဦး မငိုနဲ႔ ကြာဆက္ျပီးေတာ့ အရွွံဳးမေပးဘူးေနာ္ ငါတို႔ ဘ၀အတြက္ေပါ့.............
အားတင္းထားပါဦး မငိုနဲ႔ ကြာဆက္ျပီးေတာ့
အရွွံဳးမေပးဘူးေနာ္ ငါတို႔ ဘ၀အတြက္ေပါ့
အတူၾကိဳးစားခဲ့တာပဲ ကံတရားကထင္သေလာက္ေတာ့
မရက္စက္ခဲ့တဲ့ အတြက္
တို႔ႏွစ္ေယာက္ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ပါေသးတယ္

အုတ္တစ္ခ်ပ္နဲ႔ သဲတစ္ပြင့္နဲ႔ ေဆာက္ခဲ့ျပီးမွ...
အိပ္မက္တို႔ မေ၀းေတာ့လို႔ ..
အားမေလွ်ာ႔နဲ ဆက္ေလွ်ာက္မယ္

ေဘဘီ~~~`
မင္းမ်က္လံုးတို႔ အားေဖ်ာ့လိုက္
ငါရဲ႕ပုခံုးထက္ေမွးစက္လိုက္
အခက္အခဲမ်ားအတြက္ ငါေရွ႕က ရွိတာပဲ
ဘယ္လိုအဆိုးဆံုးေန႔တို႔ ျဖတ္ရလဲ
ေရာင့္ရဲတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္တယ္
ေနာက္ထပ္အဆိုးတို႔ မရွိဖို႔ ကတိေတြပဲ
လာပါ ၀မ္းနည္းတက္တဲ့ ခ်စ္သူအားမငယ္နဲ႔ .......

ဘ၀ရဲ႕အဓိပၸါယ္ကို
ငါတို႔ အတူဖြင့္ျပီးေတာ့
ဆက္ၾကိဳးစားၾကမယ္ ဘာမ်ားခက္လို႔လဲ
မနက္သစ္မေရာက္ခင္သာ
အေမွာင္ထုပာာ ၾကာလြန္းခဲ့
ေႏြးေထြးျခင္းတို႔နဲ႔
ေနမင္းရဲ႕အလင္းေရာက္လာေတာ့မယ္

အုတ္တစ္ခ်ပ္နဲ႔ သဲတစ္ပြင့္နဲ႔ ေဆာက္ခဲ့ျပီးမွ...
အိပ္မက္တို႔ မေ၀းေတာ့လို႔ ...
အားမေလွ်ာ႔နဲ........အားမေလွ်ာ႔နဲ


ေဘဘီ~~~`
မင္းမ်က္လံုးတို႔ အားေဖ်ာ့လိုက္
ငါရဲ႕ပုခံုးထက္ေမွးစက္လိုက္
အခက္အခဲမ်ားအတြက္ ငါေရွ႕က ရွိတာပဲ
ဘယ္လိုအဆိုးဆံုးေန႔တို႔ ျဖတ္ရလဲ
ေရာင့္ရဲတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္တယ္
ေနာက္ထပ္အဆိုးတို႔ မရွိဖို႔ ကတိေတြပဲ
လာပါ ၀မ္းနည္းတက္တဲ့ ခ်စ္သူအားမငယ္နဲ႔ ......

၀မ္းနည္းရတဲ့ေန႔ေတြ ျပန္ေရတြက္ဦးေပာ့
မဆိုစေလာက္ေလးပါ နင္ယံုၾကည္ထားေပး
တစ္ေန႔ေန႔ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မယ္
အားတင္းထားလိုက္ေတာ့ တဒကၤေလးပဲ
လာပါငိုမေနေတာ့နဲ႔ ...


အုတ္တစ္ခ်ပ္နဲ႔ သဲတစ္ပြင့္နဲ႔ ေဆာက္ခဲ့ျပီးမွ...
အိပ္မက္တို႔ မေ၀းေတာ့လို႔ ...
အားမေလွ်ာ႔နဲ........ဆက္ေလွ်ာက္မယ္

ေဘဘီ~~~`
မင္းမ်က္လံုးတို႔ အားေဖ်ာ့လိုက္
ငါရဲ႕ပုခံုးထက္ေမွးစက္လိုက္
အခက္အခဲမ်ားအတြက္ ငါေရွ႕က ရွိတာပဲ
ဘယ္လိုအဆိုးဆံုးေန႔တို႔ ျဖတ္ရလဲ
ေရာင့္ရဲတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္တယ္
ေနာက္ထပ္အဆိုးတို႔ မရွိဖို႔ ကတိေတြပဲ
လာပါ ၀မ္းနည္းတက္တဲ့ ခ်စ္သူအားမငယ္နဲ႔ .....

လာပါ ၀မ္းနည္းတက္တဲ့ ခ်စ္သူအားမငယ္နဲ႔ .....
လာပါ ၀မ္းနည္းတက္တဲ့ ခ်စ္သူအားမငယ္နဲ႔ .....
လာပါ ၀မ္းနည္းတက္တဲ့ ခ်စ္သူအားမငယ္နဲ႔ .....

အားတင္းထားပါဦး မငိုနဲ႔ ကြာဆက္ျပီးေတာ့
အရွွံဳးမေပးဘူးေနာ္ ငါတို႔ ဘ၀အတြက္ေပါ့.............

ဗုဒၶပြင့္ေပၚခဲတာဘယ္နွစ္ခုနွစ္ကလဲ




 Wall Photos ဗုဒၶပြင့္ေပၚခဲ့တာက (BC 623)ဆိုေတာ့၊ ဗုဒၶက ခရစ္ေတာ္ထက္ ၆၂၃ ႏွစ္ ပိုေစာခဲ့သလို၊ မိုဟာမက္ ေပၚခဲ့တာက(AD 570)ဆိုေတာ့ ဗုဒၶ က မိုဟာမက္ ထက္လည္း ႏွစ္ေပါင္း (၁၁၉၃)ႏွစ္ ပိုေစာခဲ့ေတာ့ ၊ ဗုဒၶပြင့္ေပၚခဲ့တာက (BC 623)ဆိုေတာ့၊ ဗုဒၶက ခရစ္ေတာ္ထက္ ၆၂၃ ႏွစ္ ပိုေစာခဲ့သလို၊ မိုဟာမက္ ေပၚခဲ့တာက(AD 570)ဆိုေတာ့ ဗုဒၶ က မိုဟာမက္ ထက္လည္း ႏွစ္ေပါင္း (၁၁၉၃)ႏွစ္ ပိုေစာခဲ့ေတာ့ ၊ ယခု တရုတ္ၿပည္မွာ ရွိေနတဲ့ ဗုဒၶရဲ႕စြယ္ေတာ္(သြား) ရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္...ေပါင္း(၂၆၃၃) ႏွစ္ရွိေနပါၿပီ။ အဲဒီေလာက္ သက္တမ္းရွိၿပီၿဖစ္တဲ့ သြားအေပၚမွာ သံသယမကင္းၿဖစ္ေနတဲ့ အေနာက္တိုင္း သိပၸံပညာရွင္တို႕ကအဲဒီ့ သြားကို Genetic Engineering နည္းနဲ႕ စမ္းသပ္ စစ္ေဆးလိုပါတယ္လို႕ အၾကိမ္ၾကိမ္ေတာင္းဆိုလို႕ တရုတ္အစိုးရက ခြင့္ၿပဳလိုက္ေတာ့ သိပၸံပညာရွင္တို႕စမ္းသပ္ေတြ.ရွိခ်က္ေတြကေတာ့ (၁)ဒီသြားဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း(၂၆၀၀)ခန္႕ကသြားဆိုတာ မွန္ကန္ပါတယ္တဲ့ (၂)လူသားတဦးရဲ႕သြားဆိုတာလဲ မွန္ကန္ပါတယ္တဲ့ (၃)၎သြားထဲမွာပါတဲ့ DNA(Deoxyribo Nucleic Acid) ဟာ သာမန္လူသားတဦးရဲ့ DNA နဲ႕မတူဘဲ Supreme Lord(အၿမင့္ၿမတ္ဆံုးအရွင္သခင္) ရဲ႕ DNA အၿဖစ္ ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္တဲ့ အဲဒီသိပၸံေတြ.ရွိခ်က္ထြက္လာစဥ္မွာဘဲ အေနာက္အုပ္စု အစိုးရေတြက သူတိုရဲ႕ သိပၸံပညာရွင္ေတြကို စမ္းသပ္မႈကို ခ်က္ခ်င္းရပ္လိုက္ဖို႕အမိန္႕ထုတ္လိုက္ပါတယ္တဲ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ဗုဒၶဘာသာကမၻာေက်ာ္သြားမွာကိုမၿဖစ္ေစခ်င္လို.ပါတဲ့။ အေနာက္အုပ္စု/ အေမရိကန္ ႏွင့္ တရုတ္ တို႕ ပါ၀ါ ၿပိဳင္ေနခ်ိန္လဲ ၿဖစ္ေနတယ္ေလ။ သိပၸံပညာတိုးတက္မႈဟာ ဒီေနရာမွာက်ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ ေကာင္းမြန္ေနပါတယ္ သူငယ္ခ်င္းတို ့ေရ........... မွတ္ခ်က္။ ။ myanmarexpress.net မွ ေဖာ္ျပပါသည္ By: Barman John




Thursday, May 17, 2012

ျမန္မာဗ်ည္း(၃၃)လံုး ျဖစ္ေပၚလာပံု.....


ျမန္မာဗ်ည္း(၃၃)လံုး ျဖစ္ေပၚလာပံု.....

အမ်ားသူတို.ကိုဗဟုသုတ ရေစခ်င္ေသာအလို.ငွာ ျပန္လည္မွ်ေ၀လုိက္ရပါသည္။

ျမန္မာဗ်ည္း ၃၃-လံုး ျဖစ္ေပၚလာပံုအေၾကာင္း ေျပာရာမွာ ဗ်ည္းေရာ သရေရာ ျမန္မာအကၡရာ ဘယ္လိုျဖစ္ေပၚလာတယ္ဆိုတာက စေျပာဖို႔လိုမွာေပါ့။ ျမန္မာအကၡရာဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ဘိစီ ၅၀၀-ေလာက္က ၇၀၀-ေက်ာ္အထိ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ ျဗာဟၼီ (Brahmi) အကၡရာက ဆင္းသက္လာေၾကာင္း ပညာရွင္ေတြက မိန္႔ဆိုၾကတယ္။
ခရစ္ႏွစ္ဦးပိုင္းေလာက္မွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံသားေတြ အေရွ႔ေတာင္အာရွကို သေဘၤာႀကီးေတြနဲ႔ ရြက္လြင့္လာ ရာမွ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၊ အကၡရာ၊ နီတိက်မ္း၊ ဓမၼသတ္က်မ္း စတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြပါလာျပီး အေရွ႔ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံေတြမွာ ထြန္းကားတာပါ။ အဲဒီအကၡရာဟာ မြန္လူမ်ိဳးေတြဆီ အရင္ေရာက္ျပီး အဲဒီကမွတဆင့္ ျမန္မာေတြဆီေရာက္တယ္။ ျမန္မာေတြက အဲဒီအကၡရာေတြကို ျမန္မာစကားသံေတြနဲ႔ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ လိုအပ္သလို မြမ္းမံအသံုးျပဳရာက ျမန္မာအကၡရာ ေပၚေပါက္လာတယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။

ျမန္မာအကၡရာဆိုရာမွာ ဗ်ည္းေရာ၊ သရေရာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဗ်ည္းေတြကို အမည္ေပးပံုက စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဘယ္တုန္းကစျပီး ကႀကီး-ခေခြး-ဂငယ္-ဃႀကီး-စတဲ့အမည္ေတြ ေပးတာလဲလို႔ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ျမန္မာအကၡရာေတြကို ေပရြက္ေပၚမွာ ကညစ္နဲ႔ အ၀ိုင္းပံုေရးေတာ့မွ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ေက်ာက္စာ စေရးထိုးတဲ့ ပုဂံေခတ္တုန္းကေတာ့ ခုလို ၀ိုင္း၀ိုင္းစက္စက္ မဟုတ္ေၾကာင္း ပုဂံေက်ာက္စာေတြကိုၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေက်ာက္ေပၚမွာ ေဆာက္တို႔၊ ဘာတို႔နဲ႔ ထြင္းရတာမို႔ ေလးေထာင့္ပံုေတြ ထြင္းတယ္၊ မ၀ိုင္းေသးဘူး။
၀-၀ကေလး ၀ိုင္း၀ုိင္းေရး-လို႔ ေျပာလို႔မရေသးဘူး။
ေပေပၚမွာေရးေတာ့ ေလးေထာင့္ေရးရင္ အဆင္မေျပဘူး။ ေပရြက္အေၾကာေတြ စုတ္ျပတ္ႏိုင္တယ္။ အ၀ိုင္းေရးေတာ့ ပိုအဆင္ေျပတယ္။ အဲဒီလိုအ၀ိုင္းေရးတဲ့ေခတ္ေရာက္မွ ဗ်ည္းေတြရဲ႔ ပံုသ႑ာန္ကိုၾကည့္ျပီး အမည္ေပးတာပါ။ ဒီေတာ့ ျမန္မာဗ်ည္းေတြဟာ မ၀ိုင္းခင္တုန္းက ကႀကီး-ခေခြး စတဲ့ အမည္ေတြ မရေသးဘဲ က-ခ-လို႔ပဲ ေခၚလိမ့္မယ္ထင္တယ္။
ဗ်ည္းေတြကိ္ု အမည္ေပးရာမွာ ဂုဏ္အရည္အေသြးအရ အမည္ေပးတာေရာ၊ ပံုသ႑ာန္အရ အမည္ေပးတာေရာ ေတြ႔ရတယ္။ ကႀကီး၊ ဃႀကီး၊ ဏႀကီး၊ ဠႀကီး ဆိုတဲ့ အကၡရာေလးလံုးကို ႀကီးေလးလံုး-လို႔ေခၚၾကတယ္။ အဲ ဃႀကီး၊ ဏႀကီး၊ ဠႀကီးတို႔မွာေတာ့ ဂငယ္၊ နငယ္၊ လ(ငယ္) ဆိုတဲ့ အတြဲေတြ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ အႀကီးအငယ္ခြဲျပီး အငယ္ေတြထက္ အရြယ္ပမာဏႀကီးတဲ့ အကၡရာေတြကို ႀကီး-ထည့္ျပီး ေခၚၾကတာေပါ့။
ကႀကီးက်ေတာ့ ကငယ္ မရွိဘဲ ဘာျဖစ္လို႔ ကႀကီးလို႔ေခၚရသလဲလို႔ ေမးစရာေပါ့။ ဗ်ည္း ၃၃-လံုးမွာ ေရွ႔ဆံုးက ေခါင္းေဆာင္ဗ်ည္းျဖစ္လို႔ ကႀကီးလို႔ ေခၚတယ္လို႔လည္း ယူဆၾကတယ္။ ၃၃-လံုးမွာ အႀကီးဆံုးေပါ့။ ပံုသ႑ာန္က ဂငယ္ထက္ ၂-ဆ ႀကီးေနလို႔ ကႀကီးလို႔ေခၚတယ္လို႔လည္း ဆိုၾကတယ္။
ပုံသ႑ာန္အရ အမည္ေပးတဲ့ဗ်ည္းေတြကို ၾကည့္ပါ။

ေခြေခြကေလးေနလို႔ ခ-ေခြး၊
လံုးလံုးကေလး ေနလို႔ စ-လံုး၊
လိမ္ေခြေနလို႔ ဆ-လိမ္၊
ေအာက္ကြဲေနလို႔ ဇ-ကြဲ၊
ေဘးကမ်ဥ္းဆြဲထားလို႔ စ်-မ်ဥ္းဆြဲ၊
ရင္ကေလးေကာက္ေနလို႔ ဍ-ရင္ေကာက္၊
၀မ္းပူေနလို႔ တ-၀မ္းပူ၊
အငယ္အေထြးေလးျဖစ္လို႔ ဒ-ေဒြး (ဒေထြး)၊
ေအာက္ပိုင္းကျခိဳက္(ခ်ိဳင့္) ေနလို႔ ဓ-ေအာက္ျခိဳက္၊
မတ္မတ္ေစာက္ေစာက္ရွိလို႔ ပ-ေစာက္၊
အထက္ပိုင္းကျခိဳက္(ခ်ိဳင့္)ေနလို႔ ဗ-ထက္ျခိဳက္၊
ကုန္းေနလို႔ ဘ-ကုန္း၊
ပက္လက္လန္ေနလို႔ ယ-ပက္လက္၊
အဖ်ားက ေကာက္ေနလို႔ ရ-ေကာက္-ဆိုျပီး ပံုသ႑ာန္အရ အမည္ေပးတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။

အကၡရာတခ်ိဳ႔ရဲ႔ အမည္ေတြက ပံုသ႑ာန္ကို ရိုးရိုးေဖာ္ျပတာမဟုတ္ဘဲ ပံုသ႑ာန္တူတဲ့ အရာ၀တၳဳေတြနဲ႔ ခိုင္းႏႈိင္းအမည္ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးကသံုးတဲ့ သံလ်င္းလို႔ေခၚတဲ့ ထမ္းစင္မွာပါတဲ့ ခ်ိတ္ေလးကို ေကာက္ေကာက္ကေလးမို႔ ဋ-သံလ်င္းခ်ိတ္၊
၀မ္းဘဲနဲ႔တူလို႔ ဌ-၀မ္းဘဲ၊
ေရမႈတ္နဲ႔တူလို႔ ဎ-ေရမႈတ္၊
ဆင္ရဲ႔ေျခေထာက္ကို ခတ္ရတဲ့ ထူးလိုအကြင္း ၂-ကြင္းပါလို႔ ထ-ဆင္ထူးလို႔ ေခၚေၾကာင္း ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။

င-မ-၀-သ-ဟ တို႔ကိုေတာ့ အမည္မေပးတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ည-ယ-လ တို႔ကိုေတာ့ သာမန္အားျဖင့္ အမည္ မေပးေပမယ့္ လိုအပ္တဲ့အခါ ညႀကီး၊ ယပက္လက္၊ လ(ငယ္)လို႔ အမည္ေပးပါတယ္။
ဉ ကို ဉ ကေလး၊ ည ကို ညႀကီးလို႔ ခြဲျခားေခၚပါတယ္။
ျမန္မာဗ်ည္း ၃၃-လံုးမွာ ည(ညႀကီး) ပဲပါတယ္။ ဉ (ဉ ကေလး) ကိုေတာ့ အသတ္အကၡရာအျဖစ္ပဲ သံုးတယ္။
သံေယာဇဥ္တို႔၊ ၀ိညာဥ္တို႔၊ အစဥ္အျမဲ-တို႔မွာ သံုးသလိုေပါ့။ ဒီေနရာမွာ ပါဠိဘာသာမွာသံုးတဲ့ ညနဲ႔ ျမန္မာဘာသာမွာသံုးတဲ့ ညကို ခြဲျခားမွတ္ရမယ္။

ပါဠိဗ်ည္း ၃၃-လံုးမွာ ည မသံုးဘူး။ ဉ ပဲသံုးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပုည ကို ပုဥ္+ဉ လို႔ အသံထြက္ရတာေပါ့။ ေရွ႔က ညကို အသတ္အသံထြက္ရတယ္။ /ပုန္+ညာ့/လို႔ အသံထြက္ရတာေပါ့။
ဒီလိုပဲ ပညာ/ပဥ္+ဉာ/ပ်င္ညာ။ သုည/သုဥ္+ဉ /သုန္ညာ့၊ လို႔ အသံထြက္ရတယ္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ပါဠိမွာ ညဟာ ဉ ၂-လံုးတြဲျဖစ္တယ္။ ဉ ေရာ၊ ညေရာ သံုးတယ္။
ျမန္မာမွာေတာ့ ညႀကီး ဉ ကေလးလို႔ ခြဲသံုးတယ္။ ဗ်ည္း ၃၃-လံုးမွာ ညႀကီးသံုးျပီး အသတ္မွာ ဉ သံုးတယ္လို႔ ခြဲျခားမွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။

ျမန္မာစာမွာ ဉ နဲ႔ ဥနဲ႔ ေရာေထြးတတ္တယ္။ ဉ (ဉ ကေလး) က ေျခေထာက္ ရွည္တယ္။
ဥ (ဘဲဥ၊ ၾကက္ဥ-မွာပါတဲ့ အကၡရာ ဥ) က ေျခေထာက္ တိုတယ္။
ယပက္လက္ကို ရေကာက္နဲ႔ ယွဥ္ျပီး ယပက္လက္လို႔ ခြဲျခားေခၚတယ္။
ေရွ႔က ရကို ရႀကီး၊ ယကို ယငယ္လို႔လည္း ခြဲေခၚေသးတယ္။ ရႀကီးနဲ႔ ရငယ္ေပါ့။
လကိုလည္း ဠနဲ႔ ယွဥ္ျပီး လငယ္လို႔ ေခၚႏိုင္ပါတယ္။
အကၡရာအမည္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေျပာစရာတခုက ဓေအာက္ျခိဳက္ကို ေအာက္ကခ်ိဳင့္ေနလို႔ ဓေအာက္ျခိဳက္ ေခၚတယ္ေျပာျပီး ေရးေတာ့ ေအာက္က မခ်ိဳင့္ပါလားလို႔ ေမးစရာရွိတယ္။ ပုဂံေခတ္ ေက်ာက္စာေတြမွာ စေရးတုန္းက ဓဟာ အခုလို ေအာက္က ပိတ္မေနဘူး။ ဗ ေစာက္ထိုးေရးသလို ေအာက္ကခ်ိဳင့္ေနတယ္။ ( ဗထက္ျခိဳက္ ေျပာင္းျပန္ပံုစံမ်ိဳးေပါ့။)
စ် (စ်မ်ဥ္းဆြဲ) ကို စလံုးယပင့္-ဆိုျပီး မွားသင္တဲ့ ဆရာမကေလးေတြ ရွိတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ စ် ဟာ မူလအကၡရာမွာ သီျခားပံုသ႑ာန္ ရွိပါတယ္။ စလံုးကို ယပင့္ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဘးက မ်ဥ္းဆြဲထားလို႔ စ်မ်ဥ္းဆြဲ ေခၚတယ္လို႔ မွတ္သင့္ပါတယ္။ ကဲ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ျပည့္စံုျပီထင္ပါတယ္။

လႈိင္သာယာ အထည္ခ်ဳပ္စက္ရုံ သုံးရုံမွ လုပ္သား ၁၀၀၀ေက်ာ္ ဆႏၵျပ

လႈိင္သာယာ အထည္ခ်ဳပ္စက္ရုံ သုံးရုံမွ လုပ္သား ၁၀၀၀ေက်ာ္ ဆႏၵျပ
ရန္ကုန္၊ ေမ ၁၆

လုပ္ခလစာ ျပႆနာျဖင္႔ ဆႏၵျပမႈ ဆက္တုိက္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ လႈိင္သာယာၿမဳိ႕နယ္ စက္မႈဇုန္ အထည္ခ်ဳပ္စက္ ရုံသုံးခုက အလုပ္သမား ၁၀၀၀ေက်ာ္ ေမလ ၁၆ရက္ေန႔(ယေန႔)တြင္ မရမ္းကုန္းျမဳိ႕နယ္ အလုပ္သမားရုံးတြင္ ဆႏၵျပ ေတာင္းဆုိ ၾကေၾကာင္း အဆုိပါ အလုပ္သမားမ်ားက ေျပာၾကား ၾကသည္။ အဆုိပါ စက္ရုံမ်ားသည္ လုပ္ခလစာ တုိုးေပးရန္၊ လုပ္ငန္းခြင္ သာယာမႈရွိရန္၊ အလုပ္သမား အခြင္႔အေရးမ်ား ရရွိရန္ ဆႏၵျပ ေတာင္းဆုိ ေနၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္သမားမ်ားက ဆုိသည္။ “အဓိက အလုပ္သမား တစ္ေယာက္ကုိ အနည္းဆုံး လစာ ခုႏွစ္ေသာင္း ရရွိဖုိ႔ ေတာင္းဆုိတာပါ“ ဟုေနမင္းေအာင္ အထည္ခ်ဳပ္ စက္ရုံမွ အသက္ ၂၀ေက်ာ္ အရြယ္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။ “အဆင္ေျပေအာင္ ညွိႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ ေပးသြားမယ္“ဟု ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသၾကီး အလုပ္သမား ၀န္ၾကီး ဌာနမွ တုိင္းဦးစီးမွဴး ဦးစုိး၀င္းက ေျပာၾကားသည္။ ယေန႔ ဆႏၵျပေသာ စက္ရုံမ်ားမွာ လႈိင္သာယာ စက္မႈဇုန္က ေနမင္းေအာင္၊ စံပယ္ပြင္႔၊ ပုလဲ အထည္ခ်ဳပ္ စက္ရုံမ်ားက အလုပ္သမားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါ အလုပ္သမားမ်ား ထံမွ သိရွိရသည္။

Wednesday, May 16, 2012

Blog မွာ နာရီထည့္ခ်င္တဲ့ သူမ်ားအတြက္

Blog မွာ နာရီထည့္ခ်င္တဲ့ သူမ်ားအတြက္


မိမိတို႔ရဲ့ ဘေလာ့မွာ နာရီထည့္နည္းေလးကို သိခ်င္တဲ့လူရွိလို႔ ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္..။ တကယ္ေတာ့ လုပ္နည္းမသိေသးလို႔ ခက္ေနတာပါ..။ သိသြားရင္ဘာမွ မခက္ေတာ့ပါဘူး..။ အခုဒီနည္းေလးကလည္း နာရီမွ မဟုတ္ပါဘူး.. ဘယ္ဟာကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ဒီနည္းနဲ႔ ထည့္တာပါပဲ..။ မိမိတို႔ေရာက္ခဲ့တဲ့ ဘေလာ့ဆိုဒ္ေတြမွာ ေတြ႔သမွ် လိုခ်င္တာေလးေတြကို အခုဒီနည္းေလးနဲ႔ လုပ္ယူလို႔ ရပါတယ္..။ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြက အေကာင့္တခုဖြင့္ေပးရတယ္..။ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြက အေကာင့္ဖြင့္ဖို႔ မလိုဘူး..။ ဒါပဲကြာပါတယ္..။ Cbox မွာေတာင္းထားတဲ့ ကိုေစာေက်ာ္ဦးနဲ႔ အတူ တျခားမသိေသးတဲ့ သူမ်ားပါ သံုးတတ္ေအာင္လို႔ ဒီနည္းေလးကို မွ်ေဝလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ..
အရင္ဆံုး က်ေနာ့္ဘေလာ့ ေပၚက နာရီပံုေပၚမွာ ေမာက္စ္မွ်ားေလးတင္လိုက္ပါ..။ ေအာက္ကပံုအတိုင္း  ClockLink နဲ႔ လက္ပံုေလးေပၚလာရင္ ႏွိပ္ျပီး ဝင္သြားလိုက္ပါ..


ေအာက္ပံုမွာျပထားတဲ့ ဆိုဒ္ကိုေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္..


ေအာက္ကပံုမွာေတာ့ က်ေနာ္တခုကိုေရြးလိုက္ပါတယ္..



ေအာက္တဆင့္မွာေတာ့ ေသခ်ာေရြးေပးဖို႔ လိုပါတယ္..


HTML ကုဒ္ေတြကို copy ကူးနည္းပါ..


copy ယူလာတဲ့ ကုဒ္ေတြကို မိမိတို႔ရဲ့ ဘေလာ့ Design ကေန Add a Gadget , ကိုဖြင့္ HTML/javaScript ထဲမွာ Paste နဲ႔ ထည့္ေပးလိုက္ပါ..။ ေအာက္ပံုမွာ ဆက္ၾကည့္လိုက္ပါ..





 ဒီအဆင့္ထိေရာက္ရင္ေတာ့ မိမိတို႔ဖန္တီးလိုက္တဲ့ နာရီေလးကို ၾကိဳက္တဲ့ေနရာမွာ ေရႊ႕ထားလို႔ ရပါျပီ.. ဆက္ၾကည့္လိုက္ပါဗ်ာ..


က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီေအာက္ကအတိုင္း ေမာက္စ္နဲ႔ ဖိဆြဲျပီး ေရႊ႕ထားလိုက္ပါတယ္..


ျပီးရင္ေတာ့ SAVE , View Blog ကိုႏွိပ္လိုက္ရင္ မိမိတို႔ရဲ့ ဘေလာ့မွာ နာရီေလး ေပၚလာပါျပီ..



အားလံုးပဲ လုပ္တတ္ကိုင္တတ္၍ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစခင္ဗ်ာ..

*********လူ******လူ******

                   ဘ၀မွာေလ
ေအာင္ျမင္သူေတြကို    တြယ္ကပ္...
အနီးအနား   မရွီရင္ေတာင္...
တကူးတက    လက္ခ်င္ယွက္...
မ်က္နွာခ်ဳိ     ေသြးလို...
ေျပာစရာ   စကားမ်ားမရွား...
ခ်ဳိေသာအျပဳံးေတြနဲ    လူ.....
   ဘ၀မွာေလ
က်ဆုံးသူေတြ   ေဘးဖယ္....
အနီးအနား  မရွိရင္ေတာင္..
သတိမျပဳ  သလို..
ဥေပကၡာ လစ္လ်ဴရွုလို ့..
ေပါင္းကူးခ်င္းစိတ္   နတိၱ...
ေအာ္.....လူ......လူ...

စာေရးသူကို ေ၀ဖန္အၾကံျပဳခ်က္ေလးေတြ ေရးေပးခ်င္ရင္..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...